העיר הלבנה דני קרוון / הפסל דני קרוון, חתן פרס ישראל, הלך לעולמו בגיל 90 - וואלה ... / העיר הלבנה חזרה עם רוח גבית של דני קרוון, הוא נתן לזה את האידיאולוגיה, וביחד עם האינפוט של ניצה סמוק, שחזרה אז לארץ (והקימה.

העיר הלבנה דני קרוון / הפסל דני קרוון, חתן פרס ישראל, הלך לעולמו בגיל 90 - וואלה ... / העיר הלבנה חזרה עם רוח גבית של דני קרוון, הוא נתן לזה את האידיאולוגיה, וביחד עם האינפוט של ניצה סמוק, שחזרה אז לארץ (והקימה.. טיפים לאמנים מתחילים עם דני קרוון, עכבר העיר, 12.1.2009. כל שינוי בה הוא פגיעה הכיכר משתרעת בין היכל התרבות לבין תאטרון הבימה וגובלת בגן יעקב, שתוכנן בידי אביו של קרוון, אברהם, שהיה אדריכל הגנים של העיר, בשיתוף האדריכל יעקב רכטר. דני קרוון, חתן פרס ישראל לפיסול, שהתפרסם הודות לעבודותיו המונומנטליות המוצגות ברחבי העולם, הלך לעולמו. אני אנסה להתוות בקצרה דרכים לראייה של היצירה המיוחדת הזו בקונטקסט אמנותי ותרבותי רחב, תוך הפנייה של תשומת הלב למספר נקודות השקה הן משתנות ככל שמתקרבים או מתרחקים מהן, ככול שעולים בגבעה לקראת העיר הלבנה, למשל, הממוקמת בראש גבעת הדשא הירוק מעל תל אביב. במרכז המיצב ממוקם מגדל תצפית בגובה 20 מטרים, אשר גודלו נקבע לפי מגדל אזעקה מפלדה שהיה במקום.

ביולי 2003 צורפה העיר בזכות 3,700 המבנים הללו לפירמידות במצרים ולארמון ורסאי בסוף שנות השמונים החליטו בעירייה לעשות סקר של מבנים לשימור בעיר ולגייס משאבים לשיקומם לאחר שהאמן דני קרוון ופרופ' מיכאל לוין שכנעו את ראש העירייה דאז שלמה. כיאה לסגנונו המיוחד של קרוון המקום מתאפיין בקווים נקיים ומראה נקי ולבן הנוגד את הקצב הסואן של העיר. לאורך השנים, המשיך דני קרוון בבניית פסלים סביבתיים בארץ ובחול. טיפים לאמנים מתחילים עם דני קרוון, עכבר העיר, 12.1.2009. ״בקיבוץ הראל ציירתי את ציור השמן הראשון שלי, חורבות בית ג׳יז נתנו לי השראה״.

שאי שלום ירושלים - ויקיפדיה
שאי שלום ירושלים - ויקיפדיה from upload.wikimedia.org
קרוון תכנן בין היתר את אנדרטת חטיבת הנגב בבאר שבע, הכיכר הלבנה בתל אביב, תבליט הקיר הדרומי של מליאת ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ספד לו גם כן. המיצב כולל מחוות שונות שמזכירות את נופי העיר בראשיתה ואת חיי התושבים. אתר האינטרנט הרשמי של דני קרוון. מנגד נקלע הצבר הקוצני לפולמוס בינלאומי על רקע היענותו ליצירת אנדרטה בפולין, שאולי תיתן יד להלבנת חלקם של הפולנים בשואה. דני קרוון לא רצה להקים, לדבריו, מקום של מוות ואזכרה עם פרחים פעם בשנה, אלה מקום שאנשים יכלו לבקר בו כל השנה, מקום שילדים יוכלו לשחק בו, מקום חי. סיור הורים וילדים בפארק וולפסון ובכיכר הלבנה של דני קרוון. קרוון, מהאמנים הישראלים המפורסמים בעולם, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות | בראיון ל׳דבר׳ סיפר קרוון על ילדותו: אריה לובה אליאב, דני קרוון.

פלאש 90, תומר נויברג / פלאש 90.

לאורך השנים, המשיך דני קרוון בבניית פסלים סביבתיים בארץ ובחול. כיאה לסגנונו המיוחד של קרוון המקום מתאפיין בקווים נקיים ומראה נקי ולבן הנוגד את הקצב הסואן של העיר. כל שינוי בה הוא פגיעה הכיכר משתרעת בין היכל התרבות לבין תאטרון הבימה וגובלת בגן יעקב, שתוכנן בידי אביו של קרוון, אברהם, שהיה אדריכל הגנים של העיר, בשיתוף האדריכל יעקב רכטר. כיכר התרבות היא יצירת אמנות שלמה. אביו אברהם היה אדריכל הנוף הראשי של תל אביב משנות הארבעים עד שנות השישים. דני קרוון לא רצה להקים, לדבריו, מקום של מוות ואזכרה עם פרחים פעם בשנה, אלה מקום שאנשים יכלו לבקר בו כל השנה, מקום שילדים יוכלו לשחק בו, מקום חי. דני קרוון חשף בפנינו את השלבים בהם התפתחה יצירתו. אביו, אברהם קרוון, היה גנן העיר במשך ארבעה עשורים ונחשב לאחד מאבות אדריכלות הנוף בישראל. זה סקנדל שלא שומרים על עבודות כמו שצריך, קרוון מזדעק ופולט קללה עסיסית על שהמים לא זורמים כנדרש בכיכר הלבנה, בת טיפוחיו. דני קרוון בכיכר הלבנה (צילום: קרוון תכנן בין היתר את אנדרטת חטיבת הנגב בבאר שבע, הכיכר הלבנה בתל אביב, תבליט הקיר הדרומי של מליאת ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ספד לו גם כן. ביולי 2003 צורפה העיר בזכות 3,700 המבנים הללו לפירמידות במצרים ולארמון ורסאי בסוף שנות השמונים החליטו בעירייה לעשות סקר של מבנים לשימור בעיר ולגייס משאבים לשיקומם לאחר שהאמן דני קרוון ופרופ' מיכאל לוין שכנעו את ראש העירייה דאז שלמה. דני קרוון בביאנלה לאדריכלות בוונציה 2006.

פלאש 90, תומר נויברג / פלאש 90. דנה גילרמן, אני חייט לפי מידה, באתר הארץ, 3 במרץ 2008. בגיל 13 החל ללמוד ציור. דני קרוון, כבשת הרש של ימינו. הסדנא תתקיים בפארק וולפסון בגבעתיים, ליד פסל העיר הלבנה של דני קרוון.

‫הבוקר זכו אוצרי התערוכה ״יש ריח לאומנות״... - העונה ...
‫הבוקר זכו אוצרי התערוכה ״יש ריח לאומנות״... - העונה ... from lookaside.fbsbx.com
דרך עבודתו של אביו חווה לראשונה את אומנות האדמה, יצירות. בגיל 13 החל ללמוד ציור. דני קרוון חשף בפנינו את השלבים בהם התפתחה יצירתו. פלאש 90, תומר נויברג / פלאש 90. דני קרוון, חתן פרס ישראל לפיסול, שהתפרסם הודות לעבודותיו המונומנטליות המוצגות ברחבי העולם, הלך לעולמו. קרוון, מהאמנים הישראלים המפורסמים בעולם, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות | בראיון ל׳דבר׳ סיפר קרוון על ילדותו: דני קרוון, באתר מרכז המידע לאמנות ישראלית, מוזיאון ישראל. Daniel dani karavan (עברית :

דני קרוון בביאנלה לאדריכלות בוונציה 2006.

דני קרוון נולד בתל אביב בשנת 1930. בגיל 13 החל ללמוד ציור. טיפים לאמנים מתחילים עם דני קרוון, עכבר העיר, 12.1.2009. דני קרוון על מירי רגב. המיצב כולל מחוות שונות שמזכירות את נופי העיר בראשיתה ואת חיי התושבים. דני קרוון בביאנלה לאדריכלות בוונציה 2006. אתר האינטרנט הרשמי של דני קרוון. אביו, אברהם קרוון, היה גנן העיר במשך ארבעה עשורים ונחשב לאחד מאבות אדריכלות הנוף בישראל. העיר הלבנה חזרה עם רוח גבית של דני קרוון, הוא נתן לזה את האידיאולוגיה, וביחד עם האינפוט של ניצה סמוק, שחזרה אז לארץ (והקימה. בסצנת הפתיחה הנהדרת של סרטו 'דני קרוון' מגיע הבמאי ברק הימן עם גיבור הסרט לאנדרטת חטיבת הנגב בבאר שבע, אותה בשיאה של הסצנה קרוון מדבר על היותו אמן פוליטי ומזכיר בעיניים בורקות מהתרגשות את היצירה הפוליטית של פיקאסו 'גרניקה', אותה צייר בעקבות ההפצצה של הנאצים את העיר. במרכז המיצב ממוקם מגדל תצפית בגובה 20 מטרים, אשר גודלו נקבע לפי מגדל אזעקה מפלדה שהיה במקום. הרבה זמן חיכיתי לרגע הזה ואין יותר מתאים מעכשיו! באתר תיירותי לגליל, עליו עליתי רק לאחר מעשה, מצאתי ניסוח מדליק למקום:

זה סקנדל שלא שומרים על עבודות כמו שצריך, קרוון מזדעק ופולט קללה עסיסית על שהמים לא זורמים כנדרש בכיכר הלבנה, בת טיפוחיו. כיאה לסגנונו המיוחד של קרוון המקום מתאפיין בקווים נקיים ומראה נקי ולבן הנוגד את הקצב הסואן של העיר. קרוון עבר להתגורר בקיבוץ הראל. הפסל והאמן דני קרוון הלך לעולמו היום (שבת) והוא בן 90. אתר האינטרנט הרשמי של דני קרוון.

הכיכר הלבנה בפארק ע"ש אדית וולפסון | יעקב מרקל - מדריך תל ...
הכיכר הלבנה בפארק ע"ש אדית וולפסון | יעקב מרקל - מדריך תל ... from goo.gl
העיר הלבנה חזרה עם רוח גבית של דני קרוון, הוא נתן לזה את האידיאולוגיה, וביחד עם האינפוט של ניצה סמוק, שחזרה אז לארץ (והקימה. ביולי 2003 צורפה העיר בזכות 3,700 המבנים הללו לפירמידות במצרים ולארמון ורסאי בסוף שנות השמונים החליטו בעירייה לעשות סקר של מבנים לשימור בעיר ולגייס משאבים לשיקומם לאחר שהאמן דני קרוון ופרופ' מיכאל לוין שכנעו את ראש העירייה דאז שלמה. קרוון, בן להורים אשר עלו לארץ מגליציה בשנת 1920, נולד בתל אביב בדצמבר 1930 וחי בקיבוץ הראל. כיאה לסגנונו המיוחד של קרוון המקום מתאפיין בקווים נקיים ומראה נקי ולבן הנוגד את הקצב הסואן של העיר. כל שינוי בה הוא פגיעה הכיכר משתרעת בין היכל התרבות לבין תאטרון הבימה וגובלת בגן יעקב, שתוכנן בידי אביו של קרוון, אברהם, שהיה אדריכל הגנים של העיר, בשיתוף האדריכל יעקב רכטר. ״בקיבוץ הראל ציירתי את ציור השמן הראשון שלי, חורבות בית ג׳יז נתנו לי השראה״. מנגד נקלע הצבר הקוצני לפולמוס בינלאומי על רקע היענותו ליצירת אנדרטה בפולין, שאולי תיתן יד להלבנת חלקם של הפולנים בשואה. דני קרוון בביאנלה לאדריכלות בוונציה 2006.

ההכרזה על העיר הלבנה כאתר מורשת עולמית היא למעשה הכרה בינלאומית רשמית בייחודה של תל אביב כמייצגת בצורה מובהקת את אדריכלות הסגנון הבינלאומי.

הילדים יהנו לשוטט בין הפסלים ולטפס עליהם, ואתם תוכלו להנות משקט וציוץ ציפורים בלב העיר. Daniel dani karavan (עברית : כיכר לבנה (1989) הוא פסל סביבתי עשוי בטון לבן המשתלב בצמחיית הפארק ותוכנן על ידי האמן דני קרוון לכבוד מקימי העיר תל אביב והעיר הלבנה. הרבה זמן חיכיתי לרגע הזה ואין יותר מתאים מעכשיו! הפסל והאמן דני קרוון הלך לעולמו היום (שבת) והוא בן 90. דני קרוון, חתן פרס ישראל לפיסול, שהתפרסם הודות לעבודותיו המונומנטליות המוצגות ברחבי העולם, הלך לעולמו. כל שינוי בה הוא פגיעה הכיכר משתרעת בין היכל התרבות לבין תאטרון הבימה וגובלת בגן יעקב, שתוכנן בידי אביו של קרוון, אברהם, שהיה אדריכל הגנים של העיר, בשיתוף האדריכל יעקב רכטר. דני קרוון נולד בתל אביב בשנת 1930. האמן דני קרוון זל | צילום: קרוון, מהאמנים הישראלים המפורסמים בעולם, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות | בראיון ל׳דבר׳ סיפר קרוון על ילדותו: בגיל 13 החל ללמוד ציור. אביו, אברהם קרוון, היה גנן העיר במשך ארבעה עשורים ונחשב לאחד מאבות אדריכלות הנוף בישראל. דנה גילרמן, אני חייט לפי מידה, באתר הארץ, 3 במרץ 2008.

פסלו של דני קרוון כיכר לבנה נחנך בשנת 1988 כנקודת מרגוע ותצפית על תל אביב דני קרוון. קרוון תכנן בין היתר את אנדרטת חטיבת הנגב בבאר שבע, הכיכר הלבנה בתל אביב, תבליט הקיר הדרומי של מליאת ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ספד לו גם כן.

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama

Facebook